OCTAVIA 1.2 TSI 105KM - nowość 2010 roku !

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rkb
    RS
    • 2008
    • 2152
    • Rapid Spaceback (NH1)
    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

    #26
    bedzie to wygladalo tak ze wszystkie benzyny oprocz 1.4 16V bede uturbione, a diesle z CR i DPF... troche żal bo jakosc serwisu spadnie drastycznie a juz jest dosyc slaba :P z tego wszystkiego zastanawiam sie czy jako nastepne auto nie kupic takiego samego puki jeszcze mozna
    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #27
      Zamieszczone przez krzysiek1974
      szkoda ależ ma, chyba że ktoś chce kombi
      powiedziałem "normalnego"
      tzn. takiego co przyspiesza do setki poniżej 10s

      [ Dodano: Pią 22 Sty, 10 23:08 ]
      Zamieszczone przez rkb
      a diesle z CR i DPF
      no właśnie, kolejna tragedia, niestety ekologia zabija motoryzację, mam wrażenie :?
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • kurczak1985
        Rider
        • 2009
        • 300

        #28
        Zamieszczone przez krzysiek1974
        No nieźle. Jedyny klasyczny silnik bez turbiny to 1,4 16V 80KM Myślę że za kilka lat będzie porządanym autem na rynku wtórnym (dla tych co będą mieli 20kzł i będą się bali napraw turbo za 5kzł w górę).

        A dlaczego skoda rezygnuje z super silnika 1,6 i w jego miejsce wprowadza 1,2 TSI? Myślę, że chodzi tu o spalanie (czyli normy emisji CO2) oraz o to, że na serwisie i częściach zamiennych zarabia się lepiej niż na sprzedaży nowych samochodów.

        Zresztą co tam, moje 1,4 16V 80KM pali na trasie średnio 6,05l/100km, przyspiesza o niecałe 2sek wolniej do 100km/h od 1,6, podobny do 1,2 TSI silnik ma Renault (TCE) i jest to rewelacyjny silnik (podobno) - więc tylko się cieszyć. Ja bym się nie obawiał że nie da rady, bałbym się kosztów napraw. I to nie samej naprawy głównej po tych 250.000km, ale wcześniej - problemów z turbo...
        Osobiście uważam, że 2s to przepaść w przyspieszeniu... przed octavia miałem Grande Punto 77KM i różnica do 1.6MPI jest duża, szczególnie przy prędkościach od 100km/h i więcej
        Ja się zgadzam w 100% ze szkoda... sam chciałbym kupić motor 2.0, który można byłoby "zagazować" jednak nie bardzo jest w czym wybierać... do TSI gazu jeszcze oficjalnie nie ma (takiego, który się nie będzie co chwile psuł) a wybierać można obecnie tylko w 1.4 MPI oraz 1.6 MPI - reszta to tylko turbo, turbo i turbo :evil:

        Komentarz

        • krzysiek1974
          Rider
          • 2009
          • 323

          #29
          W sumie co by się nie stało, gdyby zostawili 1,6 MPI (np. dla tych co lubią odwiedzać gazowników, częściej zmieniać olej i więcej płacić za przeglądy okresowe :wink: ) i wprowadzili 1,2TSI. Ale ani jeden, ani drugi silnik nie zapewni <10s od 0 do 100km/h.

          Komentarz

          • kurczak1985
            Rider
            • 2009
            • 300

            #30
            Ja gaz lubię z innego powodu... :P autko odebrałem 30.12.2009, a jak dzisiaj wieczorem wychodziłem to było chyba dokladnie 4026km nakulane :lol:

            Komentarz

            • krzysiek1974
              Rider
              • 2009
              • 323

              #31
              Zamieszczone przez kurczak1985
              Osobiście uważam, że 2s to przepaść w przyspieszeniu...
              kurczak1985 przepaść to chyba nie jest, przepaść to jest względem tego co pisze szkoda czyli <10s od 0 do 100km/h

              Ja miałem okazję jeździć i 1,6MPI i 1,4 16V - przy normalnej jeździe do 120km/h niewielka różnica, oczywiście im szybciej tym bardziej wzrasta, no i na pewno da się odczuć przy pełnym załadunku. Ale testowałem 1,6 MPI podczas normalnej jazdy (2 osoby, brak bagażu, nasze dziurawe drogi)[/b]

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #32
                Zamieszczone przez kurczak1985
                Ja gaz lubię z innego powodu... :P autko odebrałem 30.12.2009, a jak dzisiaj wieczorem wychodziłem to było chyba dokladnie 4026km nakulane :lol:
                nie rozumiem :roll:

                [ Dodano: Pią 22 Sty, 10 23:23 ]
                Zamieszczone przez krzysiek1974
                kurczak1985 przepaść to chyba nie jest
                zdecydowanie jest

                Zamieszczone przez krzysiek1974
                przy normalnej jeździe do 120km/h niewielka różnica
                no właśnie, ale czasem trzeba coś wyprzedzić...
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • kurczak1985
                  Rider
                  • 2009
                  • 300

                  #33
                  może zbyt dosadnego słowa użyłem ale różnica (jak dla mnie) b.duża
                  Ale koniec już OT

                  Komentarz

                  • rkb
                    RS
                    • 2008
                    • 2152
                    • Rapid Spaceback (NH1)
                    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                    #34
                    Właśnie, wyprzedzanie - jak jezdzilem sam essim 1.4 (75 km) to mozna bylo w miare spokojnie wyprzedzac - ale z 4 osobami to byl koszmar, gaz w podlodze 5-6 tysi na obrotomierzu, auto nie jedzie, koles z naprzeciwka juz dlugimi miga a silnik zaraz wypadnie z pod maski....
                    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                    Komentarz

                    • kurczak1985
                      Rider
                      • 2009
                      • 300

                      #35
                      Zamieszczone przez szkoda
                      kurczak1985 napisał/a:
                      Ja gaz lubię z innego powodu... autko odebrałem 30.12.2009, a jak dzisiaj wieczorem wychodziłem to było chyba dokladnie 4026km nakulane

                      nie rozumiem
                      Przy tej liczbie km, którą robię najtaniej jest poruszać się na LPG
                      No i również mnie, tak jak i Tobie brakuje starszych konstrukcji, ktore dysponują 150KM pod maską, a jednocześnie można jej "zagazować"

                      Komentarz

                      • rkb
                        RS
                        • 2008
                        • 2152
                        • Rapid Spaceback (NH1)
                        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                        #36
                        Sa jeszcze takie motorki ale tylko u konkurencji .... niestety niemcy dostali permanentnego ekologicznego szału...
                        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #37
                          Zamieszczone przez kurczak1985
                          Zamieszczone przez szkoda
                          kurczak1985 napisał/a:
                          Ja gaz lubię z innego powodu... autko odebrałem 30.12.2009, a jak dzisiaj wieczorem wychodziłem to było chyba dokladnie 4026km nakulane

                          nie rozumiem
                          Przy tej liczbie km, którą robię najtaniej jest poruszać się na LPG
                          No i również mnie, tak jak i Tobie brakuje starszych konstrukcji, ktore dysponują 150KM pod maską, a jednocześnie można jej "zagazować"
                          rozumiem
                          mi nie brakuje tych do gazowania, dlatego wspomniałem o 2.0FSI
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • krzysiek1974
                            Rider
                            • 2009
                            • 323

                            #38
                            szkoda możesz wierzyć lub nie, 1,4 też da się wyprzedzać. I wcale nie oznacza to, że jest się samobójcą. Octa waży o 100kg więcej niż Fabia, a w Fabii silnik 1,4 nie jest silnikiem podstawowym, tylko drugim w kolejności. Gdyby było tragicznie, to Fabie byłyby wyłącznie 1-miejscowe, a podobno są 5-miejscowe. Na pewno 1,4 nie jest demonem prędkości i przyspieszeń, ale jest to silnik całkiem przyzwoity, nowocześniejszy od 1,6 MPI (co ma zalety, ale i wady), a w niedalekiej przyszłości będzie to jedyny silnik typu "klasycznego" (czyli bez turbiny) w Octavii.

                            Część potencjalnych klientów wybierze 1,4 16V, inni może polubią Fabię lub Roomstera (tam chyba z 1,6 się nie rezygnuje), a jeszcze inni pójdą do salonów sprzedaży innych marek. Natomiast wielu może ten silnik przyciągnąć...

                            Koniec OT - zgadzam się

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #39
                              Zamieszczone przez krzysiek1974
                              szkoda możesz wierzyć lub nie, 1,4 też da się wyprzedzać.
                              nie muszę brać tego na wiarę, bo ja wiem, że się da, tyle, że widocznie mi chodzi o coś innego, jak zresztą zaznaczałem wcześniej, po prostu z własnego doświadczenia wiem, i jest to tylko moje zdanie i osobista preferencja, że MI minimum komfortu z jazdy i znajdowania się w ruchu zapewnia coś co przyspiesza do setki do tych 10s
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • kurczak1985
                                Rider
                                • 2009
                                • 300

                                #40
                                Zamieszczone przez krzysiek1974
                                szkoda możesz wierzyć lub nie, 1,4 też da się wyprzedzać. I wcale nie oznacza to, że jest się samobójcą. Octa waży o 100kg więcej niż Fabia, a w Fabii silnik 1,4 nie jest silnikiem podstawowym, tylko drugim w kolejności. Gdyby było tragicznie, to Fabie byłyby wyłącznie 1-miejscowe, a podobno są 5-miejscowe. Na pewno 1,4 nie jest demonem prędkości i przyspieszeń, ale jest to silnik całkiem przyzwoity, nowocześniejszy od 1,6 MPI (co ma zalety, ale i wady), a w niedalekiej przyszłości będzie jedyny silnik typu "klasycznego", czyli bez turbiny w Octavii.

                                Część potencjalnych klientów wybierze 1,4 16V, inni może polubią Fabię lub Roomstera (tam chyba z 1,6 się nie rezygnuje), a jeszcze inni pójdą do salonów sprzedaży innych marek. Natomiast wielu może ten silnik przyciągnąć...
                                Ja prędzej zdecydowałbym się na zakup TDI lub wybór zupełnie innej marki niż kupno 1.4MPI tak jak wspominałem miałem w Grande Punto 77KM (auto lżejsze więc i lepiej powinno przyspieszać) przy 4 osobach i jakimś tam bagażu w trasie np. nad morze można bylo albo grzecznie jechać za jakimś TIRem albo cieszyć sie, że co 5-10min udalo się coś wyprzedzić. Dla mnie to było niestety męczące... :roll:

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #41
                                  Zamieszczone przez kurczak1985
                                  Ja prędzej zdecydowałbym się na zakup TDI lub wybór zupełnie innej marki niż kupno 1.4MPI
                                  to nie ten wybór bo zbyt duża różnica w cenie
                                  znam wielu ludzi jeżdżacych bardzo zachowawczo i spokojnie, przy tym głównie w mieście i wtedy IMO octa 1,4 nie jest wcale złym wyborem
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • kurczak1985
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 300

                                    #42
                                    Zgodzę się że różnica w cenie duża ale adekwatna do tego co otrzymujemy w zamian :szeroki_usmiech (oczywiście przy moim trybie jeżdżenia)

                                    Komentarz

                                    • krzysiek1974
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 323

                                      #43
                                      15.000 zł. Taka była różnica. Do tego chyba rabat na diesla był mniejszy niż na benzynę.

                                      Co dostajemy w zamian? Nowego fiata 600 z rabatami za rocznik? Pewnie niewiele się pomyliłem.

                                      Aha - zapomniałem - radość z jazdy Ale mnie także fajnie jeździ się octavią

                                      Kurczak1985 zrobił w 20 dni 4000km to faktycznie - wówczas pewnie warto pójść w stronę diesla lub gazu. Ja zrobiłem w 40 dni 2000km. To 4 razy mniej! W moim przypadku lepiej te 15kzł przeznaczyć na inny cel...

                                      Komentarz

                                      • Jac_ek
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1733

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Big
                                        KOlego jeśli 1.2 TSI nie jest wysilone to nie wiem co jest wysilone
                                        Ja wiem, że dla silników aut sportowych o dużych pojemnościach wyciagniecie z 1 litra poj. 100 KM to norma, ale to jest silnik 1.2 !!! i nie ma bata ten silnik nie pojeździ bez naprawy głównej więcej niz 250-270 tyś km.
                                        no to policzmy

                                        1.6 MPI 105 KM -> 63.8 KM z litra lub 1.6 FSI 115 KM - 71.9 KM z litra
                                        1.2 TSI 105 KM -> 87.5 KM z litra +37% względem 1.6MPI i +21 % względem 1.6FSI
                                        1.4 TSI 122 KM -> 87.1 KM z litra
                                        1.8 TSI 160 KM -> 88.9 KM z litra
                                        dodam że również jest mocna 1.4 TSI w seacie cupra
                                        1.4 TSI 181 KM -> 129.3 KM z litra (47% więcej mocy z litra niż 1.2 TSI i 2x więcej z litra niż w 1.6)

                                        Są to fabryczne silniki, przeznaczone do użytku "na codzień" z gwarancją na dwa lata itd... Więc umówmy się że są to jednak "standardowe" moce, a nie jakieś wyżyłowane do granic możliwości technologicznych silniki.

                                        Myślę że VW nie wypuścił by na rynek czegoś co by jednak dość mocno zachwiało opinią o całej grupie VAG. tak wiele czynników wpływa na żywotność silnika, że naprawdę nie jeden 1.6 może być już zajeżdżony podczas gdy inne, bardziej wysilone silniki będą sobie pokonywać kolejne km... Wysilenie silnika ma mniejszy wpływ na jego zużycie niż eksploatacja, a że silnik turbodoładowany jest bardziej skomplikowany, no cóż - postęp. Nie da się tego uniknąć, a patrząc na sprawności silników to właściwie jesteśmy na samym początku ich ewolucji ;-)
                                        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Jac_ek
                                          a że silnik turbodoładowany jest bardziej skomplikowany, no cóż - postęp
                                          niekoniecznie postęp musi oznaczać komplikowanie sobie, życia, prawda?
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • PiterNZ
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 389

                                            #46
                                            Osobiście rozważam w przyszłości 1,2 TSI DSG z prostego powodu codziennie jeżdżę w mieście. W trasie z rodziną na weekendy i na wakacje ale wtedy do 110 - 140 km/h to kolejny max. W trasy sam jeżdżę bardzo rzadko stąd spokojnie wystarczy mi 1,2 TSI.

                                            A wyżyłowanie? Dzisiaj prawie nikt nie jeździ 1 mln. km i 300 - 400 tysięcy km spoko wystarczy.

                                            Komentarz

                                            • splawik
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 1292

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Jac_ek
                                              1.6 FSI 105 KM -> 63.8 KM z litra
                                              A nie przypadkiem 115KM? W octavi 2.
                                              A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                                              AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                                              O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                                              -------------------------------------------------
                                              Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                                              Komentarz

                                              • Marx
                                                Elegance
                                                • 2009
                                                • 865

                                                #48
                                                Zamieszczone przez krzysiek1974
                                                Na pewno 1,4 nie jest demonem prędkości i przyspieszeń, ale jest to silnik całkiem przyzwoity, nowocześniejszy od 1,6 MPI
                                                Czy mowimy o tym samym 1,4 ktory jest modyfikacja jednostki z Felicji? I on jest nowoczesniejszy od 1,6...?

                                                Komentarz

                                                • Jac_ek
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1733

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez splawik
                                                  Zamieszczone przez Jac_ek
                                                  1.6 FSI 105 KM -> 63.8 KM z litra
                                                  A nie przypadkiem 115KM? W octavi 2.
                                                  No tak, rzeczywiście FSI ma 115 KM, a MPI ma 102KM, tych silników 1.6 w grupie VW jet kilka więc trudno powiedzieć co kto ma - przyjąłem moc średnią (bo są też silniki z 75KM z 1.6). Co jednak nie zmienia faktu że ciągle poruszamy się w tym samym zakresie mocy

                                                  teraz będzie:
                                                  1.6 FSI 115 KM - 71.9 KM z litra
                                                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                                  Komentarz

                                                  • radik79
                                                    Ambiente
                                                    • 2008
                                                    • 222
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Marx
                                                    Czy mowimy o tym samym 1,4 ktory jest modyfikacja jednostki z Felicji? I on jest nowoczesniejszy od 1,6...?
                                                    chyba, nie. 1.4 montowane w octavii jest jednostką vw.

                                                    Jednostki o których piszesz "dokonały żywota" w fabiach w 2002/2003 i były to jednoski 60/68 km.
                                                    ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...